Наші кроки до електронного урядування
Згідно світових етапів розвитку електронного урядування наше підприємство почало кроки назустріч розвитку електронного самоврядування з розробки веб-сайтів, тим самим забезпечуючи висвітлення діяльності органу місцевого самоврядування та ситуації на території цього органу в цілому.
Так, першим кроком, у 2003 році спеціалістами нашого підприємства було створено програмний комплекс «Нормативні документи». Станом на кінець 2014 року в програмному комплексі зареєстровано вже більше 100 тисяч документів. Програмний комплекс доступний не лише співробітникам Харківської міської ради, а й усім жителям. Про популярність ресурсу свідчить кількість активних користувачів – вже більше 14 тисяч.
Цим кроком було досягнуто:
- забезпечено можливість висвітлення діяльності Харківської міської ради населенню міста;
- організовано централізований декількарівневий доступ до нормативно-правових актів з можливостями розширеного пошуку та перегляду скан-оригіналів документів.
На другому кроці наше підприємство створило сайт Харківської міської ради, міського голови та виконавчого комітету. На сайті було зібрану всю інформацію щодо роботи міської ради та її структурних підрозділів, інформацію щодо структури міської ради, керівництва, комунальних підприємств та виконавчих органів. Одним з основних завдань було доведення новин до населення міста. З часу створення нашими зусиллями було викладено декілька версій сайту. Остання версія, створена нашими спеціалістами, працювала майже до кінця 2014 року.
Цим кроком було досягнуто:
- створено єдиний ресурс для населення та бізнесу щодо роботи міської ради;
- створено ресурс регіональних новин;
- організовані трансляції заходів та відео-конференції керівництва міської ради в мережі Інтернет.
На третьому кроці нашим підприємством було організовано розподілену обчислювальну мережу між усіма підрозділами Харківської міської ради. Мережу було створено з використанням оптоволоконних ліній зв’язку між територіально розподіленими структурними підрозділами. З часом мережа виросла до розмірів муніципальної розподіленої мережі передачі даних. Станом на кінець 2014 року нашим підприємством побудовано більше 650 км. швидкісних оптичних магістралей, понад 1000 технічних майданчиків, оснащених найсучаснішим комутаційним обладнанням. У декількох серверних, обладнаних системами клімат-контролю і безперебійного живлення, постійно працюють 170 серверів і сховища даних сумарним об’ємом 135 терабайт. На базі такої інфраструктури ефективно і безперервно обробляють дані десятки програм, програмно-апаратних комплексів і сервісів.
Цим кроком було досягнуто:
- забезпечено доступ структурним підрозділам до мережі Інтернет;
- забезпечено можливість впровадження єдиної захищеної системи документообігу, можливість створення систем підтримки прийняття рішень, та інших сервісів;
- створено умови для розвитку та впровадження сучасної IP-телефонії.
На четвертому кроці у 2006 році нашим підприємством були розпочаті роботи з впровадження системи електронного документообігу у Харківській міській раді та її структурних підрозділах. В якості автоматизованої системи документообігу було обрано АСД «Докпроф 2.0», яка на той час мала декілька успішних впроваджень в органах влади. Крім цього, в нашому підприємстві було розроблено власну систему документообігу «АсДок», яка має веб-інтерфейс та орієнтована на автоматизацію документообігу невеликих підприємств та організацій. Систему «АсДок» було впроваджено в декількох комунальних підприємствах міста, які працюють в сфері житлового господарства.
Цим кроком було досягнуто:
- автоматизовано більш ніж 40 територіально-розподілених підрозділів;
- скорочено час обробки документу;
- налагоджено виконавську дисципліну;
- забезпечене стовідсоткове та своєчасне надходження документів до виконавців.
П’ятим кроком стало надання послуг якісної цифрової телефонії (IP-телефонії). З початку діяльності в цьому напрямку і до сучасного часу підрозділам Харківської міської ради, комунальним підприємствам та іншим підприємствам міста було виділено більш 2300 міських телефонних номерів. Для надання послуг з якісного цифрового телефонного зв’язку було обрано обладнання фірми Cisco – визнаного світового гранду у сфері телефонії та комунікацій. Одночасно з наданням послуг IP-телефонії створюються Call-центри для комунальних підприємств міста. Також абонентам надається спеціалізоване програмне забезпечення, яке включає в себе телефонний довідник та фуккції автоматичного виклику.
Цим кроком було досягнуто:
- забезпечення якісного телефонного зв’язку на основі IP-телефонії майже у всіх підрозділах Харківської міської ради;
- здешевлення витрат органу місцевого самоврядування на послуги телефонного зв’язку.
Шостим кроком до електронного самоврядування стала організація міської диспетчерської служби з питань житлово-комунального господарства у 2006 році. Зараз ця служба являє собою сучасний контакт-центр з 28 професійними операторами та унікальним програмним забезпеченням, доступ до якої мають 43 комунальних підприємства, структурних підрозділів Харківської міської ради та підприємств інших форм власності у сфері житлово-комунального господарства. Звернення жителів міста проходять декількарівневий контроль виконання.
Цим кроком було досягнуто:
- створено єдиний центр прийому звернень від населення;
- створено систему оперативної передачі звернень до виконавців та контролю виконання звернень;
- надано можливість керівництву міста приймати рішення з розвитку міської території та можливість оцінювати якість роботи комунальних підприємств.
На сьомому кроці нашим підприємством розпочалося створення автоматизованої інформаційної системи містобудівного кадастру. Система побудована на базі новітніх досягнень в області географічних інформаційних систем з використанням технологій фірми ESRI. Вже сьогодні геоінформаційна система, що лежить в основі автоматизованої інформаційної системи містобудівного кадастру, містить більше 200 шарів детальної картографічної та атрибутивної інформації, що дозволяє створити сприятливі умови для вирішення будь-якої задачі міського управління.
Цим кроком було досягнуто:
- створено єдиний геоінформаційний майданчик для можливості додавання різноманітних векторних шарів;
- створено архів містобудівної документації з детальною інформацією щодо кожної ділянки, яка надається в оренду та інших земельних ділянок міста;
- створено єдиний адресний реєстр міста;
- створено систему обліку порушень благоустрою.
Наступним кроком стала розробка апаратно-програмний комплексу «Електронне робоче місце депутату», який вже у 2013 році було впроваджено в Харківській міській раді. Перша версія апаратно-програмного комплексу дозволила забезпечити роботу депутатів міської ради без використання паперу на засіданнях сесій та постійних комісій. В 2014 році було розроблено другу версію програмного забезпечення системи, яке відразу було опубліковане в мобільному маркеті AppStore, тим самим стале доступне не лише депутатам, а й усім городянам. Також, в 2014 році нашим підприємством було розроблено інформаційну систему «Електронний виконком», метою якої є забезпечення підготовки та проведення засідань виконавчого комітету за допомогою сучасних інформаційних технологій та без використання паперу.
Цим кроком було досягнуто:
- значно скорочено витрати на придбання паперу;
- значно скорочений час на підготовку до засідань;
- надано можливість населенню контактувати з депутатом у зручній формі;
- забезпечено надання депутату всієї необхідної інформації щодо роботи органу місцевого самоврядування.